Tuesday, October 7, 2008

HINDRAF: SEBUAH PERTUBUHAN HARAM/AN UNLAWFUL ASSOCIATION

H.indu R.ights A.ction F.orce = HINDRAF ADALAH SINGKATAN NAMA SEBUAH PERTUBUHAN YANG DIANGGOTAI OLEH ORANG BERAGAMA HINDU. Tujuan penubuhan pertubuhan iini adalah di luar pengetahuan saya. Tetapi apa yang menjadi usah utam mereka sekarang nampaknya adalh bagi mendapatkan pembebesan ahli Hindraf yang sedang di tahan bawah ISA. Mereka juga sedang berkempen supaya ISA di mansuhkan.

Pertubuhan INI ADALAH SEBUAH PERTUBUHAN YANG TIDAK BERDAFTAR DENGAN MANA-MANA PIHAK BERKUASA DI MALAYSIA. LANTARAN ITU, IA ADALAH SEBUAH PERTUBUHAN haram!!!!!!

Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan 1957, kebebasan berpersatuan hendaklah tertakluk kepada undang-undang lain yang sedang berkuatkuasa. Dalam konteks ini Akta Pertubuhan 1966( Akta 335). Maka jika ia tidak berdaftar , pertubuhan itu adalh tidak wujud dan tidak diiktiraf kewujudannya disisi undang-undang. Jika ter5us juga beroperasi sebagai sebuah pertubuhan ia adalahsuatu kesalahn jenayah dan boleh ditangkap /didakwa.

Ringkasnya, HINDRAF adalh sebuah pertubuhan haram dan menjalanbkan aktiviti-aktiviti secara haram yang melanggar semua peruntukan undang-undang negara kita. Kerajaan kita tak wajib memberi layanan apa pun kepada mereka.

Malah, saya amat terperanjat apabila pemimpin mereka pergi ke Balai Polis di Perak untuk buat lapoprtan polis terhada Dato` Seri Syed Hamid albar, Menteri KDN, tempoh hari pihak polis lansung tidak menagkap mereka.

Sepatutnya polis tangkap saje pemimpin mereka itu kerana berkumpul lebih daripada tiga orang di tempat awam tanpa kebenaran Polis adalah perkumpulan haram dan boleh ditankap!!!!!! didakwa!!!!!!!

TAK PERLU GUNA ISA. TANGKAP SAJE GUNA AKTA POLIS dan terus dakwa bawah S.27 dan 28 akta Polis 1967

2 comments:

wénkt said...

rasanya Malaysia kene isytihar DARURAT dalam masa 3 jam. kemudian bunuh je yg tak berkaitan dalam masa 3 jam tu.

Dalam masa darurat, polis dibenarkan melepaskan tembakan kan?

*tak tau la fakta betul ke tak. heheh

Esteban said...

bagi betis nak peha.

bagi marrybrown nak kfc.

tak payah layan bangsa tak sedar diri ni. buat sakit kepala jer.