Wednesday, July 15, 2009

Menang Tipis/ Slim Victory

alhamdulillah! Satu lagi pilihanraya kecil telah selamat dilaksanakan. adalah sedikit insiden yang dramatik diwujudkan oleh segolongan orang luar untuk menghanagatkan lagi suasana.
Saya amat simpati dan kasihan terhadapa puteri UMNO yang telah dijadikan sasaran pengacau tersebut. Betul tidak gentlemen lansung. Inilah golongan yang nak mendaulatkan negara islam dan undang-undang islam dinegara malaysia ini. nampaknya golongan wanita tak de harapan lah kalau puak-puak ni memerintah negara, habis di pukulnya jika tak sehaluan dengan mereka.
Saya sendiri pernah hampir mengalami peristiwa yang sama semasa di Kuala trengganu punya pilihanraya kecil dulu. Mereka datang berama-ramai dan lengkap dengan samseng-samseng mereka berlagak seperti peraih undi. They were very agressive and at times on the verge of displaying violence on polling day. lawatang saya buat ke kawasan pembunagan undi di pondok-pondok panas mereka memperlihatkan seolah-olah they were ready to do battle!!
Mereka menjerit, melaungkan kata-kata kesat sebaik sahaj kenderaan ynag membawa bendera lain melalui tempat mereka. Ini menjadi sesetangah pengundi takut untuk turun dari kereta pergi mengundi. Hal yang sama ketika di pilihanraya kecil di Perak tempohari dimana Dato` Seri Nizar telah berjaya mengalahkan calon BN.
Apa lah nak jadi??????? Inikah yang rakyat kita dahagakan???? Inikah yang rakyat kita mahukan???? Sedarkah mereka bahwa negara ini tidak boleh beroperasi hanya dengan laungan dan jeritan kata-kata kesat sahaja? harapnya mereka sedar lah sebelum terlamabat jauh lagi....

2 comments:

Fareenz said...

Prof..lawa layout blog?cayalah!!

well, enough said Prof, mereka memang macam tu.
konon nak demokrasi, tapi bila pilihan raya, menyusahkan orang nak mengundi.

Datuk Halim Sidek said...

Hello I have not update my blog for quite a long time. Am glad to be back!!!